Blogs Ads

Thursday, 9 May 2013

Surah-surah amalan harian dan khasiatnya

Di bawah ini ada surah-surah yang lazim di baca di dalam kehidupan kita seharian,namun ada yang belum mengetahui khasiat-khasiat yang terdapat di dalam kandungan surah-surah tersebut.

Bukan sekadar berdoa dan menadah tangan saja,kita hendaklah melaksanakan perintah Allah sebelum kita merasa diri kita layak mendapat nikmatNya,

Oleh itu marilah kita sama-sama berusaha meningkatkan amalan harian dengan surah-surah yang

Surah Al Fatihah
Khasiat 1>> baca satu kali ,di ikuti dengan membaca Surah Al Ikhlas 1x,Surah Al Falaq 1x,dan Surah Annas 1x,dengan izin Allah,ia akan selamat dari segala bahaya kecuali maut.

Khasiat 2>> baca 41 kali pada segelas air lalu di minum dan di usap ke muka,tangan dan kaki orang yang sakit atau demam panas,atau pada diri sendiri kalau sakit,InsyaAllah akan cepat disembuhkan.

Surah Al Ikhlas
Khasiat 1>> baca sekali setiap hari Ahad tepat waktu matahari terbit dan mohon apa yang di hajati,InsyaAllah akan di kabuli.

Surah Al Falaq & Surah Annas
Khasiat 1>>baca setiap malam,maka akan selamat dari gangguan jin,manusia dan menjauhi sifat was-was.


Surah As Sajdah (Sujud) 
Khasiat>>Barang siapa membaca ayat-ayat 7 hingga 9 dari surah ini, ke atas kanak-kanak yang baru lahir, nescaya ia akan terhindar dari segala-gala penyakit ruhani dan jasmani


Artikel di bawah ini mungkin berkaitan:-

Antara sebab-sebab doa & amalan tidak di terima

Golongan orang-orang yang di laknat Allah

Himpunan Surah-Surah amalan selepas solat Fardhu & Sunat

 Wallahualam bisawwab...

Disclaimer

Wallahualam bisawab...semua yang dituliskan di blog ini berdasarkan kefahaman dari informasi yang sahih menurut ahli sunah waljamaah iaitu berpandukan al Quran dan hadis sahih,bukan dari andaian maupun dongengan semata-mata.

setiap kepercayaan adalah keimanan kepada agama Allah,...

apakah masih ada diantara kalian yang berani meniadakan kekuasaanNya serta berani mempertikaikan kebenaran serta kehendakNya?

saya mungkin tersilap ejaan atau penulisan cerita...sila betulkan...

mari kongsi ilmu yang sahih dan sejati ,
bukannya dengan marah dan iri hati.

terima kasih wahai saudara-saudari muslimku..